fredag 27 juli 2007

Tartuffe på Träteatern i Järvsö

En fulländad upplevelse. Så kan jag enkelt sammanfatta kvällen på Träteatern i Järvsö. Pjäsen, Moliéres Tartuffe är skriven i mitten på 1600-talet men fortfarande lika aktuell, vi har inte förändrat oss särskilt mycket och i det här fallet är det inte smickrande. Uppsättningen stod Folkteatern i Gävle för och nyöversättningen Hans Alfredson. Jag har sett pjäsen tidigare men det här var den bästa föreställningen. Till det bidrog säkert Hans Alfredsons översättning men även musiken, skådespelarna och - inte minst - den totalupplevelse det är att gå till en sommarscen som Träteatern på Stenegård i Järvsö.

Jag har varit där tidigare år och det är hela konceptet som tilltalar mig. I år åt jag en god middad på Kusen, restaurangen på Stenegård, också. Som det teaterfreak jag är så kommer det förhoppningsvis att bli fler somrar jag får njuta av teater på Stenegård. Wow, I love it!

1 kommentar:

Ms Nelly sa...

Det låter verkligen som ett totalupplevelse! Jättekul! och sommrigt inte minst:)

Jag är glad att du vet vad du tycker om. Många människor har inte såna intressen som du har och då kan det lätt bli lite trist. Go, Sickan, go!