söndag 22 juli 2007

Sailing, sailing....

Det är inte Rod Stewart jag tänker på även om den låten är OK. Nej det är mina sommarhjältar - Tornseglarna. De kommer till "gamla blackan" omkring samma datum varje år, nämligen den 21 maj. De trivs där det finns takpannor och eftersom de är samma par som håller ihop livet ut vet de var sommarnöjet finns år från år. Två ungar får de varje sommar och de hjälps åt med både ruvning och matning. De svischar fram över himlen och deras läten är uunnderbart att lyssna till en tidig morgon på balkongen när jag kämpar med min senaste last - Suduko.

1 kommentar:

Ms Nelly sa...

Men oh så härligt det låter! Både det liv som du lever, nere på balkongen med Suduko och uppe i luften hos tornsvalorna. Roligt att läsa om hur do lever, det kände jag inte till. Kanske borde man veta lite mer om djuren...vi verkar ju onekligen ha en del att lära av dem:)