torsdag 19 juli 2007

Glöm det där med hyllpapper

Ibland märker jag att tiden sprungit på och jag inte hängt med eller ngt liknande. Jag tänkte lägga in hyllpapper i mina skåp, något jag gjort så länge jag haft eget kök och därmed köksskåp. I början, så där för ca 35 år sedan så fick hyllkanterna bård också. Det har jag slutat med, men att byta hyllpapper med jämna mellanrum har jag fortsatt med. Idag försökte jag köpa nytt, men noop, inget bra resultat. Presentpapper fanns i en del affärer, men herregud, vem är så mossig att man frågar efter hyllpapper. Tydligen ingen mer än jag. När jag kom hem kunde jag inte låta bli att googla om detta och visst finns det andra som stött på problemet kunde jag konstatera
http://www.tiger.se/blog/archives/2006/01/skppapper.html

Mitt projekt denna sommar får inskränka sig till torka av hyllpapperet och ngn dag framöver måla hyllorna vita för man vill ju hänga med i utvecklingen.

2 kommentarer:

Ms Nelly sa...

Ha, ha, ha!! Jag skrattade gott när jag läste detta inlägg:))

Ja, kaaanske måste du uppdatera dig lite grann. Har faktiskt tänkt på det, men inte sagt något. Vi kan komma hem till dig någon dag och måla så kan du ta hand om lilleman istället. Bra deal va?

sickan sa...

..ja det låter som en mycket bra deal. Jag går till Blackebergsparken med lilleman så slipper hela köket bli vitprickigt också, för det skulle det garanterat bli om jag höll i penseln.