torsdag 19 juli 2007

Mats Odell vid rodret = Nej tack!

Hur tusan kunde det bli så här! Att Mats Odell fick makten att utforma så mycket av min framtid. Jag tror inte vi delar en enda åsikt!! - Bl a har han sagt i Rapport den 26/6"allmännyttan är till för dem som inte vill ha så där väldigt hög standard utan en lägre standard och billigare bostäder". Jaså är det så det är? Det hade jag inte en aaaning om. - Nej där bor s k "vanliga, hederliga människor" som av många olika anledningar varken kan eller vill äga sin bostad. Allmännyttan ägs av oss alla tillsammans. Just det vi har tillsammans utgör en del av ett samhälle och vårdar man det och uppskattar det så har per automatik även ett bra samhälle.



Det finns alltid möjlighet för de som vill och kan att köpa en bostad. Jag har gjort det tidigare men kan inte göra det nu. Den bostad jag har är jag nöjd med. Svenska Bostäder är en seriös värd som verkligen kan det där med att förvalta en bostad. Det tror jag är något som brister i många privatvärdars vilja och kunskap.



Nu har stopplagen upphävts och det är fritt fram att till ett bra pris köpa bra bostäder i allmännyttan och har man glädjen att bo i ett attraktivt område så gör man en bra affär.



Jag undrar hur mitt bostadsområde ser ut om några år. Har det från att vara ett område där Svenska Bostäder bl a planterar massor med vårlökar och sköter omgivningarna blivit ett s k "social housing" område. Ett kraftigt nedgånget bostadsområde där ingen vill bo men många är tvungna. Alla vi som inte kunde köpa oss den trygghet och standard som tas ur den privata plånboken när vi inget äger och förvaltar tillsammans längare.

Inga kommentarer: