onsdag 18 juli 2007

Slipstvånget avskaffat, jippi!!

Ibland kan nyheterna från TT ha riktigt roliga inslag. Idag innehöll det information att EU i kampen mot miljöförstöring föreslagit att slipstvånget avskaffas så att energikostnaderna kan sänkas. Man behöver nämligen inte lika mycket luftkonditionering då när gubbsen inte behöver dra åt slipsen. Alla medel att försena den framtida klimatförändringen är bra - men medge att detta även innebar att du drog på smilbandet. Jag gjorde det åtminstone.

1 kommentar:

Ms Nelly sa...

Men tjhoo så roligt att se dig ute i bloggvärlden igen!! Alltid lika roligt att läsa dina knivskarpa, underfundiga inlägg! Måste även passa på att tacka för en klok kommentar på inlägget "abstinens" på http://imittfokus.blogspot.com . Håller ju själklart med dig, som vanligt.....Kan känna att det nästan var lite Linda Skugge varning på det inlägget. Att jag liksom var elak helt i onödan, bara för att! (Om du förstår vad jag menar?!?!)

Hsh, det var verkligen ett skumt sätt att stoppa klimatförändringarna...jag menar, vore det första april skulle jag sätta pengar på att det var ett aprilskämt!