fredag 10 augusti 2007

Parkteatern - Jag tar din hand i min

Philip Zanden och den för mig nya bekantskapen, Maria Salomaa, bjöd på härlig teater i en varm och fullsatt slottspark i Åkeshov. Pjäsen som handlade om Anton Tjechov och Olga Knipper och deras korta liv tillsammans, baserade sig på deras täta brevväxling. - En mycket fängslande men kort pjäs. Det blev två små avbrott också, ett när Philip Zandén glömde sina repliker och ett när det blev trassel med mikrofonen. Men det gjorde inte ett dugg. De löste det hela perfekt och fick lite extra applåder för det.

Vad härligt att vi bjuds på parkteater sommar efter sommar. Jag har utnyttjat det hela tiden och en kväll som denna kommer jag ihåg hela långa vintern.

1 kommentar:

Ms Nelly sa...

Du är då en sann livsnjutare kära Sickan! Och jag måste passa på att instämma -jag har kommit ihåg alla mina besök på parkteatern, år efter år. Det är gratis, folkligt och väldigt väldigt mysigt!