lördag 16 februari 2008

I am not there

Viss har jag lyssnat till Bob Dylan i perioder. Han är inte en stooor idol för mig men nog har jag förstått hans storhet. Jag har alltid haft lite svårt för stjärnor i solglasögon och stoppar dom i "vem tror du att du är facket" lite väl snabbt kanske. Filmen om Dylan var jag väldigt nyfiken på eftersom den fått sådant mottagande, 5 och 6 i omdömen gjorde att jag såg till att gå första veckan den visades. En annorlunda skildring av en artist, alltså inte en kronologisk skildring av en karriär, nej den är helt annorlunda. Det är en film om myten Bob Dylan, gestaltad av 6 skådespelare och handlingen hoppar mellan olika karaktärer och tidsperioder i Dylans liv. Musiken finns där hela tiden, både original och covers.
En verkligt bra film som jag ger full pott.

5+ av 5

Inga kommentarer: